U bent hier

Veelgestelde vragen

Wat gebeurt er met mijn gegevens wanneer ik een profiel aanmaak?

Je gegevens worden opgeslagen op het loopbaanplatform en zijn alleen toegankelijk voor jou nadat je ingelogd bent (via de inlogbutton met jouw e-mailadres en persoonlijke wachtwoord).

Kan iedereen mijn gegevens bekijken?

Nee, je profiel is in eerste instantie niet openbaar.

Wanneer je via je profiel solliciteert op een vacature, kan de recruiter van de ontvangende organisatie jouw profiel zien. Het is ook mogelijk je profiel open te stellen voor organisaties door op het veld  “profiel zichtbaar” te klikken. Organisaties kunnen dan contact met je opnemen wanneer er een match is.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Wanneer je het wachtwoord bent vergeten, kun je deze hier opnieuw aanvragen. Vul je e-mail adres in en klik op “wachtwoord opnieuw instellen”. Binnen enkele ogenblikken tref je in je mailbox een e-mail aan met daarin een link naar onze website. Wanneer je deze aanklikt, kun je vervolgens een nieuw wachtwoord opgeven.

Kan ik mijn inloggegevens wijzigen?

Ja, het is mogelijk om je inloggegevens te wijzigen. Inloggen op dit platform gaat op basis van je unieke e-mailadres in combinatie met een persoonlijk wachtwoord.

Hoe wijzig ik mijn inloggegevens:

  1. Ga naar 'Mijn account' bovenaan in het topmenu;

  2. Kies vervolgens voor 'Wijzig je wachtwoord';

  3. Noteer jouw unieke e-mailadres;

  4. Noteer jouw unieke wachtwoord;

  5. Klik op 'Opslaan'.
Moet ik uitloggen?

De beveiliging van het met wachtwoord beschermde gedeelte vindt plaats door gebruik te maken van cookies. Dit is veelal een standaard functionaliteit van de browser. Het is belangrijk om te weten dat de browser je wachtwoord onthoudt.

De enige en juiste manier om te zorgen dat niet iemand anders bij jouw gegevens kan, is door op uitloggen te klikken en daarna de browser te sluiten als je klaar bent.

Ontvang ik een bericht als er nieuwe vacatures zijn?

Je kunt zelf aangeven welk type vacatures je per e-mail wilt ontvangen. Hiervoor kun je een Job Alert aanmaken. Je ontvangt nieuwe vacatures direct per mail en daarnaast worden jouw favoriete vacatures opgeslagen op je persoonlijke dashboard.

Hoe maak ik een Job Alert aan?

Je kunt een Job Alert aanmaken door de volgende stappen uit te voeren: 

  1. Ga naar de vacature-pagina;
     
  2. Stel een zoekopdracht samen die voor jou passend is met behulp van de filters aan de rechterkant van de pagina;
     
  3. Geef je zoekopdracht een naam in het blok rechts op de pagina;
     
  4. Kies de interval waarmee je updates wilt ontvangen;
     
  5. Klik 'Zoekopdracht opslaan'.
Hoe bekijk ik mijn opgeslagen Job Alert?

Via de tab Job Alerts op je dashboard profiel vind je alle opgeslagen zoekopdrachten. Klik op de link om naar de vacature-pagina te gaan, je komt dan terecht bij de desbetreffende vacature.

Hoe verwijder ik mijn Job Alert?

Je kunt op de “verwijder “-link klikken wanneer je op je eigen profielpagina bent. De Job Alert wordt dan verwijderd.

Hoe wijzig ik mijn Job Alert?

Je kunt je persoonlijke zoekopdrachten niet wijzigen.
Wat je wel kunt doen, is een nieuwe opdracht openen, deze aanpassen en deze opnieuw opslaan.
Je oude zoekopdracht kun je vervolgens verwijderen.

Welk e-mailadres wordt gebruikt?

Het e-mailadres waarmee je bent aangemeld op de website is ook het e-mailadres waarop je de vacatures ontvangt.

Mijn e-mails komen niet aan?

Het best kun je eerst kijken of je e-mail in je SPAM-box terecht is gekomen. Wanneer dit niet zo is, neem dan contact op via het contactformulier. 

Hoe volg ik een Organisatie of Thema?

Op de ovezichtspagina van organisaties en thema's zie je achter elke community een knop met “volgen”. 

De thema's of organisaties die je volgt, zijn na aanmelding zichtbaar op je eigen dashboard.

Kan ik zelf een Organisatie of Thema aanmaken?

Wanneer je een goed idee hebt en een thema wilt starten dan nodigen we je van harte uit. Je kunt via ambitie@ndcmediagroep.nl je verzoek indienen en wij kijken of jouw idee aansluit bij ons platform.

Wanneer dit zo is, registeren we je als platformbeheerder en maken we een themapagina voor je aan die jij vanaf dat moment beheert. De handleiding kunnen we naar je versturen.

Hoe kan ik mijn profiel verwijderen?

Wil je niet langer meer gebruik maken van je profiel bij Ambitie doordat je bijvoorbeeld een baan hebt gevonden of omdat je niet langer op zoek bent naar een werkgever? Stuur dan een mailtje naar banen@ndcmediagroep.nl met daarin je verzoek om je profiel te laten verwijderen. We gaan dan ons best doen om je verzoek zo snel mogelijk te verwerken. 

Mijn vraag staat er niet bij. Aan wie kan ik mijn vraag stellen?

Heb je tussen de veelgestelde vragen geen antwoord op je vraag kunnen vinden? Ga dan naar de contactpagina en stel daar je vraag. Dan gaan wij ons best doen om zo snel mogelijk antwoord te geven op je vraag.

Mijn vraag staat er niet bij

Heeft u een vraag over ambitie.nl en staat deze niet bij de veelgestelde vragen? Neem dan contact op via het contactformulier.